Friday 7 November 2014

SELF-ESTEEM CHALLENGE

Nos, hát én is kaptam egy felkérést, kedves barátomtól, hogy írjam meg ezekre a kérdésekre a választ itt, blogbejegyzés formájában. Először csak átfutottam a kérdéseket, illetve néztem, hogy mennyire szépen van megformázva.
Aztán tegnap megnéztem jobban, és el is szerettem volna kezdeni, de lévén dolgozom, nem tudtam. Így ma jutottam odáig, hogy akkor, neki fogok. Az az érdekes az egészben, hogy kérdezte a főnököm, hogy mit csinálok, és elmondtam neki, hiszen most nincs teendőnk. Szoktunk ilyen kis csapatépítő beszélgetéseket csinálni. Ebből is az lett, és ő is megválaszolta a kérdéseket. Így sokkal érdekesebb volt.

A főiskolán olyan szakon tanultam, ahol kellett önismeret, személyiségfejlesztés és konfliktuskezelés órákon részt vennem. Ott rendszeresen feszegettük ezeket a témákat, szóval nem áll tőlem távol ez a feladat. Azonban el kell mondanom, hogy akkor ezek közül alig néhányra tudtam válaszolni. Remélem, hogy az idő, ami eltelt felettem, hasznosan telt el, és most tudok ezekre válaszolni olyan formában, hogy én is elégedett legyek.

1. szemem, melleim, bokától lefelé a lábam

2. *elemző vagyok -figyelem az embereket sokáig, sokszor, hogy hogyan viselkednek, ha nem velem vannak kapcsolatban. Aztán ugyan így a természet, a gyermekek, emberi kapcsolatok, beszélgetések kívülállóként... Rengeteg sok dolog, amikor csak figyelek, információt gyűjtök, és igyekszem mások hibájából is tanulni.
    *jórészt eltér a gondolkodásom a többi emberétől -sok esetben sokkalmásabb témák járnak a fejemben, és teljesen máshogy, mint a legtöbb emberében, akikkel beszélgetek. Nem feltétlen olyan dolgok foglalkoztatnak, mint a legtöbb embert, és a nézeteink is eltérnek. Eltudok merengeni magamon, eltudok merengeni mindenen, ami történik körülöttünk, velünk, köztünk.
    *érzékeny -ezt arra értem, hogy sok emberhez tudok így közel, sőt nagyon közel kerülni. Tudom őket kezelni, és adni nekik valamit, amit sok esetben elmondásuk alapján nem tudnak megkapni másoktól. Nem mellesleg így könnyebben tudok befogadni, és megérteni másokat.

3. *gondoskodás a gyermekekről, más emberekről -odaadással csinálom, örömet okoz nekem, és lelkileg nagyon feltölt. Egyszerűen nem teherként fogom fel, és ettől válik jóvá, csodássá.
    *házvezetés -nem teher, nem mondom, hogy nem okoz nehézséget, és sírok is néha, ha valami nem megy, de egyszerűen itt is ki tudom magam fejezni, és fejlődésre is képes vagyok. Tapasztalatot szerezve leszek egyre jobb és hatékonyabb. Nem mellesleg szeretem a rendet, és tenni is nagyon szeretek érte. Azt meg kell jegyeznem, hogy ezt sokan szeretik bennem, de néha össze is tudunk veszni :) akik hasonlóan vannak ezzel, azok megértik :)

4. *önritkával rendelkezem -néha túlságosan is, de jó dolognak tartom, mert a legtöbb embernek kívánom, hogy nézzen már tükörbe. Sajnos nagyon sokan egyszerűen képtelenek arra, hogy kicsit elemezzék magukat odabenn is, de sokan kívül sincsenek rendben. Fontos dolog jóban vagy nem jóban lenni magunkkal, de mindenképp foglalkozni, és tisztában lenni magunkkal. Többek közt azért is, hogy tudjunk válaszolni ezekre a feltett kérdésekre.
    *aktív szereplője vagyok az életemnek -ez alatt azt értem, hogy minden cselekedetemnek oka van, igyekszem mindent végig gondolni, és nem igazán vannak üresjáratok, már ha érted mire gondolok.

5. *mert nem állok be a sorba -egyszerűen képtelen vagyok szeretni azt, amit a nagy többség szeret, vagy  szeretni a divatot akár. Nem megy. Mindent magam miatt szeretek. A divat nálam el sem fér. De így vagyok a véleménnyilvánítással is... ez elég hosszadalmas lenne, és oldalakat tudnék írni róla.

6. *amikor önmagam lehetek -és ide rengeteg minden tartozik. Például a gyerekek közt nekem olyan lenni, mint... nem is tudom. Az az egyik helyzet, amikor a legjobban ki tudom magamat fejezni. De másik ilyen hely vagy helyzet, amikor vízparton vagyok. Az az egyik legnagyobb lelki felszabadulásom helye. Említésre méltó hely maga a Természet is, ami teljesen átjár engem minden gyönyörében, formájában. A legtöbb esetben szinte meztelen szaladgálnék, hozzáérnék mindenhez, és érezném, ahogy összefonódik a lelkem a Természet erejével. Érezni a friss levegőt, a kegyetlen igazságot és békét egyszerre. Amikor szembesülök a világgal és a Világgal. Értesz? Amikor nem kell megfelelned, csak létezned, érezned. Szinte nem lenne elég egy élet, hogy elmondhassam mit is érzek ezzel kapcsolatban. Néha kívánom, hogy láss a szememmel, és érezz a lelkemmel.

7. *képes vagyok változni -nem vagyok földhözragadt és szűk látókörű. Képes vagyok befogadni az újat, a kritikát, a lehetőségét a változásnak és az újnak. Részemről ez a fejlődés, amire igenis képes vagyok, és pozitívnak vélem.
    *új helyzeteben megállni a helyem -de mindig szükségem van valamire, amibe bele tudok kapaszkodni.

8. *mert hozzám fordulhatnak bármivel -ez alatt azt értem, hogy nincs olyan téma, amiről velem ne lehetne beszélgetni, és ne próbálnék meg segítséget, de támaszt mindenképp nyújtani. Tapasztalásom és emlékeim szerint, nem volt eddig olyan ember, aki úgy ment volna el tőlem, hogy "Kösz a semmit.". Képtelen vagyok semmit adni, már ha érted mire gondolok. Nem tudom, hogy ez mennyire hangzik nagyképűen, de valahogy ez mindig is ment. Nem ítélkezem, hanem foglalkozom velük. Nem csak a problémával, hanem az emberekkel is.

9. Eléggé nehezen fogadom. Leginkább zavarba jövök, vagy egyszerűen sokszor el sem hiszem. Mostanság azonban egyre többször előfordul, hogy elfogadom, és őszintén visszabókolok, miután megköszöntem.

10. Kicsit fáj a fejem, de ez a feladat már kb 10 óra óta témában van. Tehát... most 12.31 van. Gondolkozom többféle dolgon is. Magamon is, másokon is, a jövőmön, azon, hogy kivel milyen is a kapcsolatom, de alapjába véve nem vagyok rosszul.

11. Most már blogolok, eddig pedig hagytam magam átadni a a rossz érzéseknek és még mélyebbre süllyedtem.

2 comments:

  1. Ebben az a jó, hogy jót tesz az emberek lelkének, legalábbis én így gondolom, mert sokszor nem is gondolunk bele, hogy milyenek is vagyunk valójába, ez meg tényleg egy kis önismeret. Jó volt olvasni, gazdagodtam vele. Igen, az egész, te vagy, le sem tagadhatnád, volt olyan amit nagyon tudtam és volt olyan is ami azért mégis csak új volt. 6-os a kedvencem. :)

    ReplyDelete